Pages

Wednesday 2 May 2012

semangat anok kelate

Tidak kira apa pun ideologi politik yang dibawa, tidak kira fahaman apa yang dikendong,
tetapi diatas semangat anak kelantan..bersatunya mereka dalam merancakkan lagi sukan kelantan..


gua memang tabik kat orang kelantan ni, pergi je kat mana-mana perlawanan yang berkaitan dengan orang kelantan semestinya sentiasa ada hatta keluar negara pun..


apa yang gua sangat-sangat tertarik dengan budaya masyarakat kelantan ni no 1 pasal bola,
mereka mempunyai semangat kebolaan yang sangat tinggi, datangnya mereka tidak mengharapkan atau pun memohon sponsor daripada mana-mana pihak, yang tidak d sponsor pun dah ramai, lkalau di sponsor bertambah ramailah..


ni antara gambar reaksi penyokong yang gua sempat tangkap semasa perlawanan antara kedah dengan kelantan pada 1 mei 2012.




gambar ni gau tangkap sebelum bertolaknya mereka..kah3
yang bawah ni atas bas:





teresak-esak beb diorang nak masuk, tp oleh kerana semangat penyokong kelantan ni, walaupun belukar yang merintangi sanggup diorang gagahi..menjadi kebanggan rakyat kelantan.

setelah kemenangan berada di pihak kelantan:




namun pun begitu, biasanya kite sering mendengar bahawa menteliti rakyat kelantan suka berpuak-puak dan bergaduh, arrgggg itu kata mereka yang tidak mengenali mereka dengan lebih dekat,  rakyat kelantan sebenarnya xde masalah dengan penyokong lawannya kalau lawannya tidak membuat sebarang provokasi....cuba tgk:



terharu beb, diakhir perlawanan xde pom gaduh2, siap perpimpin tangan dan berdakapan lagi, (laki ngan laki pompuan ngan pmpuanlah bangang)..dengan gambar yg ada ni secara tidak lansung telah menangkis segala tohmahan yang dilemparkan oleh segolongan individu yg cetek akalnya terhadap RAKYAT NEGERI KELATE.. JAUH KU DATANG, DUKUNG KELATE...
 yg msuk gmbar 2, sukalah 2...kah3

1 comment: